Formandens beretning 2023

Onsdag den 5. april 2023 klokken 18.00

Vip Loungen Helsingør Ny Stadion

Formandens beretning onsdag den 5. april 2023

Endnu et år er gået og det er tid til generalforsamling i FCH Talents Venner – det har været et fint år med en del mindre aktiviteter, men dog har vi lykkedes med vores formål og fået støttet flere gode ting hos FCH Talent Akademi. Dog har vores arbejde forhåbentligt skabt grobund for faste og mere stabile indtægter på sigt.

Bestyrelsen måtte desværre melde at formanden trak sig i løbet af året – Peter Anderslund kunne ikke afsætte tiden til projektet – så FCH TV er båret flot videre af de to stiftere Steen Uthaug og Lars Popcorn – stærkt flankeret af Christina Levring Jacobsen og Mogens S. Olufsen.

Vi har desværre kun haft 35 betalende medlemmer – dette er vi ikke helt tilfredse med og noget vi vil have ekstra fokus på i det kommende år, vi håber her på jeres hjælp til at sprede budskabet derude. Der er sendt info ud om fornyelse af medlemskab i forbindelse med indkaldelse til denne generalforsamling, og der begynder så småt at komme betalinger ind herfor.

Vi har i løbet af året solgt skrabelodder som tidligere og prøvet noget nyt – kaldet ”Banditten” som også er et skrabelod – disse har solgt fint og vi har været rundt med disse til forskellige tiltag og arrangementer. Foreningen har også lavet kuglepenne som kan købes. Der er også stadig salg af gamle FCH kamptrøjer – og vi har lavet en aftale med FCH Talent Akademi om at man kan købe toiletpapir, køkkenrulle og strømper via deres hjemmeside og der vælger at støtte FCH TV ved købet. Der er også kommet et par fine store donationer ind – mere i regnskabet om dette. Vi har i indeværende år også fået kontakt til byens handelsstandsforening, hvor vi kigger på muligheder for at skabe midler.

Vi har opdateret vores hjemmeside og Facebook-side – planen er at der skal ske noget mere derinde – så vi bliver mere synlige og dette forhåbentligt kan skaffe os mere opmærksomhed den vej. I den proces lavede vi muligheden for at virksomheder kan købe en logoannonce med link til egen web – der er p.t. 3 sponsorer og 2 partnerskaber. Der er plads til mange flere – så kender man nogen, byder man gerne ind.

For at optimere Facebook og web – har vi også indgået et rigtig fint samarbejde med August Erhverv & Sport om salg af en ”forældrepakke/tøjpakke” som kan købes til fine priser og er i høj kvalitet – pakken kan købes samlet eller stykvis – August står for online bestilling, produktion og salg – overskud går til FCH TV. Herudover arbejdes på et samarbejde med OK Benzin og EL som støtte – disse tiltag skal blandt andet bruges til at skabe mere faste indtægter, og samtidig at der sker noget online.

Der blev også holdt en 12’er Pubben Cup (Fan-cup) via Cementen – hvor alt overskuddet gik til FCH TV – en stor tak for det, og tak til Dennis Hynnecke for støtten til foreningens digitale virke generelt.

For de mange aktiviteter er vi lykkedes med at støtte FCH Talent Akademi hen over året med U14 hjemmebanetøj, bolde til U12-U14, tilskud til U13 tur og tilskud til mindre bemidlede børn på Akademiet – sidstnævnte er vi stoppet med, da vi som forening ikke har indsigt og mulighed for at se enkeltes økonomi – så aftalt med akademiet at det overgår til deres bestyrelse fremover.

Til sidst vil vi som bestyrelse gerne takke alle fremmødte og vore medlemmer for støtten – og ser frem til endnu et godt år i FCH TV.